Çocuklu Hayat

Çocuklu Hayat

10 Temmuz 2018 Salı

Pembe Fili Düşünme - Zeynep Selvili Çarmıklı

Artık kişisel gelişim kitabı okumayı sevmiyorum. Üniversitede zorla okuttukları için tiksinmişim. Bu kitap da çok satanlarda sürekli gözüme takılıp duruyordu. Hem adı hem kapağı farklı geldi. Almadan biraz kitap yorumlarına baktım iyi herkes memnun. Yahu yorumlara da güvenilmiyor arkadaşım iyi güzel dedikleri kitap buysa demek ki onlar hiç güzel okumamış diyesim geliyor. 

Yazar kitabı için ön sözde şöyle diyor : "bu bir kişisel gelişim kitabı değil kişisel kabul kitabıdır" evet süslü ve iddialı sözler bunlar beni etkiledi açıkçası. Çünkü neden? Kitabı satın aldığım sıralarda kendi kendimi çok üzüyordum yaparım ben bunu ara sıra tam da tanıtımlarında özşefkat kelimesini görünce hah dedim. Şefkati hep başkalarına gösterecek değilim yaa işte şimdi şefkat gösterilecek kişi benim diye düşündüm ve bana özşefkatle ilgili yardım edebilir diye düşündüm. Anlayacağınız ne kişisel kabulle ilgili payıma bişey alabildim ne de özşefkatle :(( Veee sonuç hüsran......

Yazarın ilk kitabı kendi bildiklerini ve panik atak hastası olarak bununla nasıl mücadele ettiğini dilinin döndüğünce ve okulda öğrendiklerini aktarabildiğince yazmış. Bilindik şeyleri kendi kelimeleriyle anlatmak istemiş emeğe saygı duyarım...

İçinde beğendiğim birkaç cümle var bari onları paylaşayım da bomboş bir kitap olarak da algılanmasın.

"Meğer zaman değil, zamanla ne yaptığımızmış bizi iyileştiren."

Gökyüzü bazen günlük güneşlik, bazense bulutlarla kaplıdır. Gökyüzü bulutlara rağmen oradadır. Hava ne kadar hiddetli olursa olsun, yağmur ne kadar şiddetli yağarsa yağsın, deyimin aksine gök asla delinmez."

"Mücadele vermek ağır, kabul etmek hafifti."

Gökkuşağını yakalayabilmek için yağmuru göze almak gerekir."

Bu aralar ne kitap okumaya ne de kendime ayıracak vaktim yok bir tatlı telaş peşinde koşturuyorum yaziciimm inşallah en kısa zamanda o konuda da... Haydi şimdilik kalın sağlıcakla, herşey gönlünüzden geçirdiğinizden/geçirdiğimizden daha güzel olsun...

Sevgilerimle Ülkü ♥ 



İnstagram : 2cocukluhayat 

7 yorum:

  1. Bu kitaba bir kaç kez elim giti ama vazgeçtim.İyi ki almamışım. Bu arada Ülkü hayırdır tatlı telaş derken?Aklımdan bişi geçiyor ama acaba? Tatlı telaşın içinde minik patikler, emzikler filan var mı?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ahaa haa haa ayyy yok aman Gamzecim ağzından yel alsın Allah isteyenlere ve olmayanlara versin. Hadi söyleyeyim merak ettiysen oğlanlara sünnet düğünü yapıcam da onun hazırlıklarıyla uğraşıyorum 😃

      Sil
  2. Ben TED konuşmasını izlemiştim yazarın, kitabı da her yerde görünce merak ettim ama gerek yokmuş :)

    YanıtlaSil
  3. Panik atağıyla baş etme hikayesini biraz bilimsel verilerle betimlemiş tercih sizin tabi ama ben sevmedim. Daha güzel kitaplarda bulışmak üzere 🤗

    YanıtlaSil
  4. Hep övgü okumuştum kitap hakkında. Alıp almama konusunda kararsız kalmıştım, elimden bırakmıştım. İyi etmişim sanki:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Belki de sen beğenirsin hiç belli olmuyor. O an içinde bulunduğun ruh hali de çok önemli. Belki de benim için doğru zaman değildi.

      Sil

Okuduysanız ve yorum bırakırsanız sevinirim :)