Çocuklu Hayat

Çocuklu Hayat

5 Kasım 2019 Salı

Onur da Mini Mini Birlerden Olmuş

Koşun koşun millet evet evet koşa koşa bayatlamış bir haberi ballandıra ballandıra anlatmaya geldim. Neredeydin uzun zamandır diyenlere topluca cevap vermiş olayım. Kendimi aramaya gittim. Bulunca tamamen döneceğim :-) (Bu arada soran falan da yok nerde olduğumu :-))) Yokluğu farkedilmiş, seviliyormuş havası vereyim dedim :-D 

Evimizin minnağı, küçüğü, fındık kurdu da sonunda "esas okullu" oldu. Kendileri zaten çalışan anne çocuğu olduğundan mütevellit okul koridorlarıyla tanışalı 3 yıl kadar olduğu için "esas okullu" oldu diyorum. Körpem minicik bedeniyle okul yollarında yoruldu gide gele. Hayat çocuğum hayat herkese eşit şartlarda sunmuyor kendisini maalesef. Böyle okullu falan deyince doğduğu gün aklıma geliyor. Bebekliği geliyor aklıma savunmasızlığı, yumuk yumuk elleri, nohut kadar parmakları....

Zordur birinci sınıf annesi olmak. Kendini koruyabilecek mi? Kontrol edebilecek mi? İdare edebilecek mi? Ya büyük sınıflar merdivenden inerken itelerse, ya kayar düşerse, terli terli su içerse, üşüdüğünü farketmezse gibi gibi bir sürü soru kafamda gidip gelirken iki ayı geçirmişim. Şükürler olsun ki çok çok iyi bir öğretmenimiz var. Hani şu öğretmenlik mesleğine gönül vermiş, öğrencilerini kendi çocuğu gibi gören cinsinden sevgi ve şefkat dolu, mütevazi bir öğretmeni var. Allah razı olsun çok ilgili her türlü sorunla ilgilenen ve çözmeye çalışan. Adam gibi adam işte yahu :-) Allah da onu iyilerle karşılaştırsın. 

Gel gelelim okuma yazma işlerine. İlk hafta ödevlere isyanla başladı. Ağlama krizleri hiç eksik olmadı. Elim yoruluyor, uykum geliyor, çok yorgunum deyip ödev yapmak istemiyordu. Peki o zaman öğretmenine yapmak istemediğini yarın kendin söylersin dediğimde de sakinleşip gelip paşa paşa ödevini yapıyordu. İki ayın sonunda sorumluluğunu daha iyi biliyor. Ödevlerini erkenden yapıp, geriye kalan vakti kaliteli değerlendirme peşinde. Zaman zaman arıza çıkarmayı da eksik etmiyor tabi. Aman maşallah deyin de ayarı kaçmasın ;-)

Annelerin işi her zaman her yerde zor. Genel olarak annelik müessesi zor zaten. Eee her zahmetin bir de güzelliği var elbet. Zor olmasına zor çokça da sabır gerektiriyor elbet. Amma lakin onların o minicik elleriyle sarılışı, içime dolan o sıcacık duygunun beni sarmalaması, tarifi olmayan evlat kokusunu ciğerlerime çekince ne zorluk geliyor aklıma ne de beni çileden çıkardıkları an. İşte annelik böyle manyak bir duygu ahbabım :-) 
Amaaaa şimdi babanın hakkını yiyemeyeceğim. Okulların açılmasıyla tempolu bir dönem başladı. Sabah büyüğü ben okula bırakıyorum küçüğü babası. Büyük okulda yiyip içiyor. Küçüğü öğleyin babası alıyor. Eve götürüyor, yemek ısıtıyor, yedirip içirip tekrar okula bırakıyor. İkindin 3 gibi tekrar alıp, abisi okuldan çıkıncaya kadar küçükle ilgileniyor. Allah'tan o serbest çalışıyor da bu tempoda çocuklar madur olmadı. Anne - baba olmak meşakkatli iş üstadım. Her iki tarafta bu sorumluluk için hazırsa ancak öyle çocuk yapılmalı ki yoğun temponun içinde boğulmadan ayakta kalmayı başarabilmeli. Ne zaman yorulsam, ya da çocukların dağınıklıklarından şikayet edecek olsam dağıtabilecek kadar sağlıklı çocuklarım olduğu için yaradana şükrediyorum. Şükürler olsun onları bize veren Allah'a, şükürler olsun ki bana bu kutsal bu yüce bu eşsiz duyguyu tattıran yaradana... Herkesin evladıyla birlikte Allah bizim evlatlarımızı da tüm kötülüklerden korusun... 

17 yorum:

  1. Amiiin.

    Haydi bakalım hayırlı olsun küçük oğluşa :)

    Bilgiç'in ilk senesinde ellerine masaj yaparak, kuvvet şekerleri vererek geçmişti.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sağol Handancım ♥
      Baya masaj yaptık minnak parmaklarına şükür o aşamayı geçtik. Şimdi her yeni öğrendiğimiz harfi diğerleriyle tutturarak, okumayı hızlandırma aşamasındayız.

      Sil
  2. Onur'a yaşam boyu başarılar:)

    YanıtlaSil
  3. Yazınızı görünce 'aaa nerelerdeydi yoktu uzun zamandır' diye söylenir söylenmez, sizin ilk paragrafı okuyunca gülümsedim :) Merak ettim tabi kendi adıma ama yazmamıştım yorum.
    Hayırlı uğurlu başarılı mutlu yıllar diliyorum. Zor ama tatlı bir yıl olacak, keşif okuma yazma...tekrar başarılar diliyorum minnağa :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aylardır ara verdikten sonra yazdığım ilk yazıya gelen mesajlar bile gülümsetti beni. Eski arkadaşlardan yorumlar almak çok daha keyifli ahdi vefa mı deniyordu. İşte her neyse sizler anladınız beni. Burda olmak her zaman çok iyi geldi bana. Merak edilmek güzel şey ;-) Tüm iyi dilekleriniz ve yorumunuz için çok çok teşekkürler ♥

      Sil
  4. Kocaman amin Ülkü'cüm. Ayrıca sormasak da merak ediyoruz bunu bil.
    Ben İnstagram'da bolcana düğün dernek fotoğradlarınızı görünce ona yormuştum 😁
    Gerçekten anne olmak hele çalışan anne olmak zor. Allah Yar ve Yardımcın Olsun.
    Eşinden de Allah razı olsun. Sonuçta bu hayatı ikiniz paylaşıyorsunuz, ee çocuklarda ikşnizin ama her erkek gerçekten de bu ladar düşünceli olmuyor maalesef.
    Fazla arayı açma canım.
    Öperim çok 😘

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merak edilmek güzel şey Gülşahcım ♥
      Evet bu yıl iki düğün yaptık. Yaz bir hayli yorucu bir o kadar da keyifli geçti. İki yiğenimi evlendirdik. İki için de farklı şehirlere gidince farklı tecrübeler edindik. Bütün iyi dileklerin için çok çok teşekkürler.
      Bende öperim çok kadar ♥

      Sil
  5. Kolay gelsin size. Ama şimdiden diyeyim arayacaksınız bu günleri. Büyüdükçe sıkıntıları da büyüyor azıcık. Bir de liseli olunca daha bir 'büyüdüm' havalarında sizi takmaz oluyorlar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hep öyle diyorlar büyüdükçe sıkıntıları da büyüyor diye gerçekten de öyle oluyor. Şimdi ne var diklenmiyor, kuralalra uyuyor ve itiat ediyor. Ama büyük olan asileşmelere ve sürekli kendinin herşeyi daha iyi bildiğini düşünmeye başladı. Ergenlik denen şey gümbür gümbür geliyor. Onu da ayrıca başka bir başlık altında içimi dökerek anlaticiiimmm :)

      Sil
  6. Hayırlı olsun. Zaman nasıl akıp gidiyor. Daha yakın zamanda bakıcı arıyodunuz Ülkü.Şimdi okullu oldu. Allah yolunu açık etsinç

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sağol Gamzecim :) Aynen aman aman bakıcı derdi bitti şükür. Okullu olması daha iyi oldu hayırlı tabi...

      Sil
  7. Şu instagramın gözü kör olsun diyeceğim de demiyorum işte :)))
    Ordan haber aldığımızdan merak etmedik canımcım, yoksa merak etmezmiyiz hiç. İnstagram buraları yavaşlattı hep :/

    Mini mini birler çok yakışmış çoccuğuma, başarılı olsun ve okumayı çok sevsin inşallah ♥

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şebocum aynen instagram hakkındaki düşüncelerin çok doğru katılıyorum canım.
      Senin liseliyi oralarda gördükçe benimkilerde olur mu böyle diye iç geçiriyorum zaten bilesin :)
      Yakıştı evet birinci sınıfa başlayınca gözüme de büyüdü göründü bıcırık :-D
      Umarım çok sever kitap okumayı... Çok çok amin.

      Sil
  8. Çok teşekkürler inşallah diyelim :)

    YanıtlaSil
  9. Hayırlısı olsun , uzun bir yolculuğa başlamış. Umarım keyif alır okul hayatından.

    YanıtlaSil
  10. Blogunuzu beğendim ve takibe aldım.Zaman ayırmak isterseniz,sizi ve bu yorumu görecek olan herkesi blogumu takip etmeye davet ediyorum.Sağlıcakla Kalın.

    https://hepfragmanizle.blogspot.com/

    YanıtlaSil

Okuduysanız ve yorum bırakırsanız sevinirim :)