Çocuklu Hayat

Çocuklu Hayat

30 Temmuz 2018 Pazartesi

Elveda Haziran - Sarah Jio

Yine Sarah Jio’nun kaleminden harika bir kitap okumak fırsatı buldum. Bu kadının dili öyle bizden ki onun kitaplarını okurken bir annenin, bir evladın, bir kız kardeşin duygularını yüreğinizin taaa derinlerinde hissediyorsunuz. Belki de gerçek hayatta göremediğimiz pek çok sıcak duyguyu kitaplarında çok güzel hissettirdiği için onu okumaktan büyük keyif alıyorum. Sıcacık sarıp sarmalıyor beni... 

Tarzı yine tam bir Jio tarzı, geçmişe dair sırlar ve şifrelerle dolu bir kitap ama konu bambaşka...

June başarılı bir bankacıdır, yıllar önce ayrıldığı çocukluğunun geçtiği Seattle’daki Mavi kuş kitabevinin teyzesinden ona miras kalması sonucu, mesleğini bırakıp çocukluk anılarıyla dolu bu kitabevini yeniden açmaya, eskisi gibi çocuklara kitap okunan sıcacık bir hale dönüştürmek için çabalamaya karar verir. Önüne çıkan engelleri aşmak için mücadelesine, yaşamın getirdiği süprizlere her ne olursa olsun kucak açmayı, herşeye rağmen umut etmekten vazgeçmemeyi, kardeşliği, anneliği, evlat olmayı herşeyden önce ayakları üstünde duran güçlü bir kadın olmayı bize yeniden hatırlatan sıcacık bir kitap. Kitabın karakterlerinden biri çocuk kitapları yazan Margaret Wise Brown okurken gerçekten de böyle bir yazar var mı diye kontrol ettim. Gerçek karakterlerle özdeşleşen kitapları seviyorum ben. Daha gerçekçi geliyor sanırım :) Bu yazarla birlikte yazdığı çocuk kitaplarına da yer verilmiş haliyle çok hoşuma gitti. Hem yazarı hem de kitaplarını da inceleme fırsatı buldum. 

Belki de bu kadının kitaplarını bu kadar çok sevmemin en önemli sebebi hikayelerinin genelde mutlu sonla bitmesi :) O kadar çok ihtiyacımız var ki mutlu sonlara, iyi yürekli insanlara... Saçma sapan ayrıcalıklarla dolu iş yaşamının gösterdiği acı gerçekler, sahte yüzlü ve çıkarcı insanlardan arınıp, öğle paydoslarında kendimi bu kitabın sayfalarında kaybettiğim için çok büyük keyif aldım. 

Hoşuma giden alıntı cümleleri yazmasam olmaz tabi ;) 

"Günümüz insanlarının problemi, kendilerini fazla ciddiye almaları."

"Hayata kardeşin olmadan devam etmek, bir kolun olmadan yaşamak gibidir. Eksikliğini her gün hissedersin."

"İnsanlar incindikleri zaman karakterlerine aykırı davranırlar."

İşte böyle bazılarına basit bir yazar gibi geliyor ya da pembe dizi kıvamında geliyor. Valla kim ne derse desin ben seviyorum arkadaş. Az çok tarzını konusu anlattım. Yüreğime dokunsun, azcık da pembe dizi kıvamında okuyayım derseniz. Alınız ve okuyunuz :) 

1 yorum:

Okuduysanız ve yorum bırakırsanız sevinirim :)