Çocuklu Hayat

Çocuklu Hayat

19 Ekim 2018 Cuma

Kırlangıç Çığlığı - Ahmet ÜMİT

Romanımız çocuk parkındaki kaydırağa bırakılan bir cesetle başlıyor. Enseden tek bir kurşun, gözleri kırmızı bir bezle bağlı bir cesedin yanına bırakılan oyuncak bir bebek... İstanbul'da işlenen seri cinayetler sonucunda iş yine Başkomser Nevzat ve ekibine düşer. Onlar bir yandan "Körebe" lakaplı katilin peşindeyken sığınmacıların kaybolan çocuklarını ararlar. Veee iki olay hiç beklemedikleri bir yerde kesişir. Körebe cinayetiyle oluşan sorulara cevap ararken diğer olayların düğümünü çözmek de yine başkomser Nevzat'a düşer. 

* Körebe kimdir, neden cinayet işlemektedir?
* Öldürülen kişileri neye göre seçiyor?

Aslında cinayet romanlarını spoiler vermeden anlatmak çok güç, bu yüzden konusunu daha fazla uzatmayacağım. Şunları belirtmeden geçemeyeceğim. Çocukların taciz edildiği bölümleri okurken öyle utandım ki insanlıktan, onlarla aynı havayı solumaktan ve insanlığımdan utandım. Bir yerlerde yaşadıklarını, yediklerini, içtiklerini, hayatlarına devam ettiklerinden tiksindim. Masum çocuklara yaşattıkları o kötü anların sonuçlarını ödesinler istedim. İçim acıdı, derinlerde bir yerlerde bir parça koptu ve sızısı hala çok taze :( 

Eee ne yapalım diyemeyiz. Herkes üzerine düşen görevi yapmalı. Toplumun her bireyinin iyi eğitim almasıyla, ailelerin eğitimin çekirdeğinde olmasıyla ve bunu doğru şekilde yapmasıyla belki son bulabilir bu canice ve insanlık dışı davranışlar :( yine ailelere düşen görev bitmiyor. Çocuğu doğurmakla, yedirip, içirip sokaklara salıvermekle anne-baba olunmuyor azizim. Umudumuzdur çocuklar. Onları ailelerinden korkmayacak, ailelerinin her koşulda yanında olduğunu bilecekler. Aileler çocuktur, yanlış anlamıştır deyip, meselelerin üstünü kapatmayacak, çocuklarına konuşmayı, sessiz kalmamayı, gerektiğinde bağırmayı öğretecekler. Özgüveni sağlam bireyler yetiştirecekler. Ebeveynler, çocukların da bir birey olduğunu, yaşadıkları herşeyi er ya da geç idrak edeceklerini bilerek hareket edecekler. İstismarı engellemek için çocukları ile sağlam iletişim kuracaklar. Okullarda da geleceğimizin mimarları öğretmenler, çocukların psikolojisinden anlayarak ve onları doğru şekilde yönlendirecekler. Bunlar ilk adımdır evet ama bir adımla başlar herşey. Bir adım atarsın ve sonra dünya değişir. Dünyayı değiştirmek ve bu kötülüklerden korumak elimizdeyken bunu yapabiliriz. Doğru ve sağlam yeni nesiller yetiştirerek bunu başarabiliriz, ben gönülden inanıyorum buna...

Kitaptan alıntı cümlelerimi de yazıp müsaade alayım ben ;)

"Çok empati kuruyorsunuz Başkomserim, dedi samimi bir tavırla. Ne dünya bu kadar hassasiyeti kaldırır, ne de insanlar bu kadar inceliği..."

" ...herkesten daha zayıftım, çünkü herkesten fazla yaralanmıştım..."

" Kadınlar, ama sahiden seven kadınlar, erkeğin güçlü olmasıyla ilgilenmezler. Seni severler, çünkü yüreklerinde bir yere dokunmuşsundur. Bunu farkına varmadan yapmışsan daha çok severler."

"Evet, bize gereken hakikattir, ama insanın hakikatı. Kaç yaşında olursa olsun, herkes kendi yanlışıyla yüzleşmeli. Kendi zayıflığını, kendi alçaklığını kendi rezilliğini bilmeli. İnsan bundan anlar. Çünkü doğası böyle..."

"Bir insanı tanımak istiyorsan onu öfkelendir..."

16 yorum:

  1. Kitabı henüz okumadım ancak, Yazarın bu kitap hakkındaki bir söyleşisini dinlemiştim. Okuyacaklarım arasında. İçinde bulunduğumuz durumda pes edip hiç bir şey yapmadan beklemektense bahsettiğiniz hususlarda çaba gösterip daha güzel günlere olan inancımızı yitirmemeliyiz. Paylaşımınız için teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bence kesinlikle okuma listenize alın. Rica ederim :)

      Sil
  2. "Bir insanı tanımak istiyorsan onu öfkelendir" sözüne bayıldım. Kitabı çok meraqk ediyorum ama senin rahatsız olduğun şeyler yüzünden cesaret edemiyorum. Ama bunlar maalesef gerçekler ve kafamızı kuma gömerek yaşayamayız.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Di mi benim de en sevdiğim söz oldu. İşte bazen okumayınca, dinlemeyince uzak olunca kötülükler son bulacak sanıyor insan malesef ki artarak devam ediyor. Okuyarak ve daha fazla insana ulaşarak belki bi yerden başlayarak umut oluruz birilerine... Okuyun yani okuyun derim ben ;)

      Sil
  3. Ben okumuştum bu kitabı.Güzel bir kitaptı. Ahmet Ümit güzel kurguluyor.

    YanıtlaSil
  4. Bu kitabı bende biraz hüzünle, biraz merakla, çokça kızarak okumuştum...
    Dediğin gibi spoiler vermeden anlatmak çok zor... Olayların birbirine geçişi güzel kurgulanmıştı, sevdiklerim arasında yer almıştı benim de...
    Keyifli okumaların olsun ♥

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benim de sevdiklerimin arasına girdi Şebo ♥

      Sil
  5. Ne yazsa okurum dediğim yazarlardan. :)) Bu kitabını da çok sevmiştim. :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu okuduğum ikinci kitabı "Sultan'ı Öldürmek"i okumuştum ne yalan söylüyüm hiç beğenmemiştim onu.

      Sil
  6. Kitabı henüz okumadım. Sevgi ile donanımlı gençler yetiştirerek bir nebze azaltabiliriz bu olayları ve vahşeti. Toplumu gerdikçe sağlıksız, kendisiyle ve toplumla sorunlu hastalıklı insanlar ywetiştiriyoruz. Umarım gelecekte başımızı yerden kaldırabileceğiz. Paylaşım için çok teşekkürler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim yorumunuz için esas ben teşekkür ederim. Başımızı yerden kaldırabilmek umuduyla...

      Sil
  7. Ya hikayesi böyle ağır olan kitapları okuyamıyorum artık, çok etkileniyorum:( Allah bütün evlatları korusun...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yüreğin kaldırmıyor değil mi? Benim de çok zor kaldırdı ama bizler okumayınca, dinlemeyince uzak olunca kötülükler son bulmuyor Gamzecim :(

      Sil
  8. Kesinlikle vermelisiniz kurgusu anlatımı harika pişman olmazsınız.

    YanıtlaSil
  9. Enterasan hikaye var bu kitapta.

    YanıtlaSil

Okuduysanız ve yorum bırakırsanız sevinirim :)