Çocuklu Hayat

Çocuklu Hayat

8 Haziran 2015 Pazartesi

ISPANAKLI KOL BÖREĞİ

kol böreği ile ilgili görsel sonucu
(Açlıktan kesilmiş halinin fotoğrafını çekmeyi unutmuşum. 
Bu fotoğraf bana ait değildir.)

Hamuru İçin Malzemeler : 
1 su bardağı süt
1 çay bardağı sıvı yağ
2 yumurta (birisinin sarısı üzerine sürülecek)
1 çorba kaşığı şeker
1 çay kaşığı tuz 
2 tatlı kaşığı kuru maya
Aldığı kadar un yaklaşık 3,5 su bardağı

İç Harcı İçin Malzemeler :
500gr. ıspanak (Çiğ olarak kullandım)
1 orta boy soğan (Soğanı yağda biraz kavurdum)
Yarım çay bardağı sıvı yağ
Göz kararı tuz
3-4 yemek kaşığı tereyağı (Yufkalar için)
İlk önce unu, ılık sütü, şekeri ve mayayı (suda bi 10dk. bekletmenizi tavsiye ederim) yoğuruyoruz. Sonra diğer malzemeleri ekleyip yoğurma işlemine devam ediyoruz. Elimize yapışmayacak kıvamda bir hamur elde ettiğimiz zaman üzerini kapatıp, ılık bir ortamda yarım saat kadar mayalanması için bekletiyoruz. 
Fotoğrafları Görkem çekti hain evlat en kötü açtığım yamuk yumuk yufkayı çekmiş :) 
Her bezeyi tek tek büyütüp incecik oluncaya kadar açıyoruz. Erittiğimiz tereyağını açtığımız yufkanın her yerine sürüyoruz. Yağ açısından elinizi korkak alıştırmayın yağı belli bile olmuyor hamuru emiyor. Hamuru ortadan ikiye bölüp, iç harcımı koyuyoruz.
                                                  
Harcı bol olsun demeyin yufka hayli ince olduğundan patlar. İncecik bir rulo elde edip, sonrasında içe doğru kıvrım şeklinde katlıyoruz. 
Bu şekilde tepsiye hepsini dizinceye kadar azıcık da tepsi de mayalanıyor. Kocaman pofuduk pofuduk oluyorlar. İçi lif lif ayrılıyor. Üzerine sütle seyreltiğim yumurta sarılı karışımı sürüyorum.(Yumurtayı direk uygulayınca bana çok yumurta kokusu geliyor. Böyle yapınca hem yumurta kokmuyor hem de nar gibi kızarmasını sağlıyorum. Arzuya göre susam serpebilirsiniz.  
 160 derecelik önceden ısınmış fırında yaklaşık 20 dakika kadar pişirip şekildeki muhteşem leziz böreği elde ediyoruz. 

Efenim sağlıklı günlerde yapınız ve yiyiniz. 
Löp löp et pıt pıt yağ olsun :))
Yarasın... 











6 yorum:

  1. vallahi seni ayakta alkışlıyorum 2 çocukla bu böreği yapmak herkesin harcı değil :) ellerine sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yapımı zor ama bütün çocuklar gibi benimkiler de hamur işini seviyorlar.
      Anne eli değmiş sağlıklı gıdalar yesinler diye yapıyorum. Onlar severek yedikçe yorgunluk falan kalmıyor.
      Kendim de seviyorum hem yapmayı hem yemeyi :)
      Alkışlar için teşekkür ederim :)

      Sil
  2. hah haaa yedik bitti olmuş halini pek çekemedim diyosuuuun demek ki çok güzelmiiş :)

    YanıtlaSil
  3. Ooo nasilda güzel görünüyor. Cok severim ispanakli böregi. Ellerine saglik insallah löp löp et olmamistir 😁😁

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende çok severim ve çok leziz bi tarif gerçekten.. Olmadı olmadı merak etme :D

      Sil

Okuduysanız ve yorum bırakırsanız sevinirim :)