Çocuklu Hayat

Çocuklu Hayat

11 Haziran 2015 Perşembe

BAKICI DERDİ BENİ GERDİ


çocuk illüstrasyon ile ilgili görsel sonucu
Sabah sabah o kadar karışık ki duygularım. Moralim bozuk keyfim yok çok şükür sağlığım yerinde. Aslında daha önce de yazmıştım bakıcılar ile ilgili bir yazı. Sonra içime sinmedi silmiştim. Evet malesef ki çalışan annelerin en büyük sorunu bakıcı problemi. Ben bu konuda o kadar şansızım ki uzun süreli bir bakıcım olmadı hiç. Şimdiye kadar en fazla çalışan 1,5 yıl kadar çalıştı. Bi kısmetsizliğim var ya hadi hayırlara gelsin. O kadar zor ki bakıcı değiştirmek. Off off yaa yine başa dönmek yoruyor beni. 

Geçen sene mayıs ayında doğum izni dönüşü bi bakıcı bulmuştuk. 8 ay kadar o devam etti. Sonra eşi bizim çalışma saatlerimizi fazla buldu. Bıraktı kadın. Neyse mart ayında yoğun bir bakıcı arama çalışmaları sonucu birisini bulduk. 1 hafta çocukla kadın alışsın diye evdeydim. Bırak alışmayı benim oğlan kadına çorabını bile giydirtmedi. Elektrik meselesi önemli. Hiç mi hiç elektrik almadı kadından. Hal böyle olunca kadın benim içime sinmedi. Çocuğun alışmadığı sevmediği birisiyle onu bırakmak olmayacaktı. Şimdiki bakıcımızla karşılaştık tesadüfler sonucunda hemen başladı. Daha ilk günden benim oğlan bezini bile değiştirtti. Bakıcımız da sıcak kanlı olduğundan hemen alıştı benim ufaklık. 

Her güzel şeyin bir sonu varmış. Daha 3 ay olmuştu başlayalı dün eşinin tayini çıktı. Hayır o değil sürekli bakıcı arıyormuşum gibi bir izlenim oldu çevremdeki insanlara karşı. Sanki ben geçimsizmişim ya de benden kaynaklı bırakıyor gibi bişey anlaşılacak yakında. Yahu insanlar tanıyorum 4-5 yıl aynı bakıcılarıyla devam ediyorlar. Hatta yetmiyor bi de ikinci çocuğa bakıyorlar. Nasıl iş yaa. Nasıl bi şanssızlık. 

Öyle meşakkatli bir iş ki bakıcı aramak, bulmak, çocuğu alıştırmak. Ben evimde bakılsın istiyorum. Çocuğun kendi düzeni bozulmadan evinden ayrılmadan bakılsın istiyorum. Evin kuralları, çocukların neyi sevip sevmediği, huyu suyu derken damak zevkimize göre yemek pişirmesi için alıştırıyorum. Çocuklar bu konuda çok seçici çünkü. Genel bakım kuralları. Evin düzeni derken baya bi zaman alıyor bakıcıların ortama alışması, çocuğu tanıması. Çok zor işler çocuk açısından daha da zor alışma sürecinde bir hafta ben kalıyorum bir hafta da babannemizi çağırıyoruz. 

Ufaklığı bu hafta sütten kesiyordum ruhsal durumu yeteri kadar asabiyken üstüne bir de bakıcı değiştirme olayı eklenince muhteşem oldu. Şimdi önümüz ramazan bu dönemde bulmak zor olacaktır diye düşünüyorum. Kadın 2 hafta daha idare edeyim dedi. İnşallah bir aksilik çıkmaz. Çok az iznim var zaten maksimum 3 hafta da ben idare edebilirim. Hala bulamazsak hiç bir alternartifimiz yok nasıl yaparım bilmiyorum. Dört bir yana haber saldık hayırlısıyla bulunur elbet diye bir yandan olumlu düşünürken diğer yandan da karaları bağlamadan edemiyorum. Böyle dönemlerde kendimi çok yalnız hissediyorum yine yine ve yine annemi çok özlüyorum onu çok arıyorum eksikliği çok büyük. Onun yokluğu 18 yıldır kabuk bağlamayan bir yara bu durumlarda daha çok kanamaya başlıyor o yara :( 
Anlayacağınız dokunsalar ağlayacak çocuk gibiyim aa dostlar :(











16 yorum:

  1. Ah yaa çok üzüldüm , çaresiz hissetmek korkunç bir duygu ama işte hep en çaresiz olduğumuz zamanlarda kurtuluşa ulaşıyoruz. Ruhunu karartma, en kısa zamanda çözüleceğini bil canım.<3<3<3

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnşallah Kreatif inşallah çabucak çözülür.

      Sil
  2. allah yardımcınız olsun, annenize çok üzüldüm, başınız sağolsun

    YanıtlaSil
  3. Çok üzüldüm. İnşallah hayırlı ve kalbinize göre bir bakıcı bulursunuz. Benim de öyle olmuştu. Sizin için dua edeceğim. Sevgilerimle.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnşallah gölümüze göre olması dileğimiz tabi, dualarınız teşekkür ederim.

      Sil
  4. Dertli anneler klubüne hoş geldin :) Bakıcı sıkıntısı ayrı, çevrenin '' Aaa, yine mi bakıcı değiştiriyorsun, yazık çocuğa'' tavrı ayrı..Sanki çok memnunuz habire değişik insanlara alışmaya çalışmaktan..

    Teyzesizsiniz.com'a bi bak. Epey ilan var orada. Ne istediğini açıkça yaz, net ol. Uyanık site yöneticileri hemen işi paraya döktüler, olsun ne yapalım, 30 liraya gold üyelik satın al, rahat rahat mesajlaş insanlarla.

    Tmamen aynı durumdayız. Seni çok iyi anlıyorum. Benim annem de sağ, kv de..Değişen pek bir şey yok emin ol.:( Kısmet işte.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben ilçede oturuyorum. Teyzesizsiniz büyük illerde çok yardımcı oluyor daha önce duymuştum. Benim bulunduğum yer için pek geçerli bir site değil yine de önerin için çok teşekkür ederim.
      Eee ne demişler eşekten düşenin halinden eşekten düşen anlar. Allah yardımcımız olsun yapacak başka bişey yok.

      Sil
  5. Of hamile bir anne adayı olarak en korktuğum şey bu, tekrar işe başladığımda ne olacak? Bir an önce içinize sinen ve evladınızın ısınacağı bir bakıcı bulmanızı diliyorum. Güzel haberlerinizi paylaşın bizimle, bol şans...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Başa gelen çekilir inan ki bu konuda iyisini dilemekten başka söyleyecek başka birşey yok.
      Hele bir de tüm gün çalışıyorsan daha da zor oluyor ya işi bırakacaksın ya da çok iyi insanlar var Allah onlarla karşılaştırsın diye dua edeceksin
      Anlayacağın ya bu deveyi güdecen ya da bu diyardan gidecen...

      Sil
  6. offf ya hadi hayırlısı işallah sen de bulursun demirbaş bi bakıcı sonunda yaaa :)

    YanıtlaSil
  7. Bende bakıcı düşünüyorum ama ben gerçekten geçimsiz olurum kızıma o kadar hassasım ki hani normalde asla kimseyi kırmam etmem burda beni tanıyanlar çok iyi tanır deeptone sor mesela :) ama çocuk deyince akan su durur ya işte :/ güvenene kadar bir soğuk olurum ister istemez o yüzden hiç bakmayım bakıcıya falan dedim ben

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen her anne gibi ben de hassasım bu konuda o yüzden ince eleyip sık dokuyorum haliyle bulmak da zor oluyor. Bakıcıdan başka alternatifin varsa tabiki de arama ben mecbur olduğum için bakıcı arıyorum. Allah kimseyi darda koymaz elbet vardır bizim de bir yerlerde nasibimiz

      Sil
  8. Bloğunuzunda adı çekiverdi pek samimi geldi açıkcası :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim hoşgeldiniz. Her zaman beklerim. Bunu saymam çaya da beklerim :))

      Sil

Okuduysanız ve yorum bırakırsanız sevinirim :)