Çocuklu Hayat

Çocuklu Hayat

3 Ocak 2018 Çarşamba

Başlangıç - Dan Brown

2017'in Aralık ayında okuduğum kitapla ilgili düşüncelerimi nihayet yazma fırsatı bulabildim. Dan Brown gibi başarılı bir yazarı ilk kez  okumanın utancını şöyle bir kenarda dursun. Diyeceksiniz ki be hey Ülkü Da Vinci'nin Şifresi yayınlandığında sen nerdeydin? Şöyle kötü bir huyum var çok reklamı yapılan hele bir de filmi varsa be o kitapları okuyamıyorum nedense soğuyorum. Mesela nerdeyse tüm dünyanın okuduğu Harry Potter'da benim için öyle hiç okumadım filmini de izlemedim. Her ikisinin üzerinden de yıllar geçti artık ikisini de okuyabilirim.

Neyse bahse konu kitabımıza dönecek olursak, konusu hepimizin aslında merak etmekten kendini alamadığı "Nereden geldik?" ve "Nereye gidiyoruz?" sorularının cevapları ve bu cevapların dini açıdan yıkıcı etkileri... Herşey İspanya'da Guggenheim Müzesi'nde başlıyor. Robert Langdon'un eski öğrencilerinden biri olan Edmond Kirsh'in insanlığın yaşayışını ve tüm bildiklerini değiştireceği tahmini imkansız buluşunu açıklamak üzere yaptığı davet ile başlayan macera; Kirsh'in ani ve sürpriz ölümü ile bulduğu yanıtın ortaya çıkarılma serüvenine dönüşür ve bu yanıtı ortaya çıkaracak kişi Robert'tan başkası değildir elbette. Çünkü Robert Kirsh'in düşüncelerine yabancı değildir.

Sanat tarihi ve modern sanatla ilgili bilgilere de yer veren kitapta hem bilgi sahibi oluyor, hem de bir kaç düşünce etrafında dolaşırken, şifrelerin saklı olduğu bölümleri ayrıntılı ve dikkatli okumaya çalışıyorken, aynı zamanda konular arasındaki bütünlüğü sağlamaya çalışmak beni çok heyecanlandırdı. Kirsh'in teknolojiye dayalı buluşlarına hayran kaldım. Günümüzde de olsa ne rahat olurdu hayat diye düşündüğüm çok yer oldu. Gelecekte Kirsh'in bahsettiği teknolojiye ulaşıp, sürekli kullanacağımızdan hiç endişem yok tabi.

Altını çizdiğim bir kaç cümleyi şöyleydi:
"Bilim ile din rakip değildir. Onlar aynı hikayeyi anlatmaya çalışan farklı dillerdir. Bu dünyada ikisine de yer var." 

"Vicdanın kılavuzun olsun. Önünü göremediğinde sana yolu kalbin göstersin."

"Cansız kimyasallar nasıl karmaşık yaşam biçimleri oluşturacak şekilde kendilerini örgütlüyor? Dindar biri değilim ama itiraf edeyim, yaşamın varlığı bir yaratıcı olduğu fikrine beni ikna eden tek bilimsel gizem."

"Gelecekte bizi bekleyen hayata kavuşmak için önce kendi tasarladığımız hayattan kurtulmayı istemeliyiz.(Joseph Campbell)"

"Geçmişini hatırlayamayanlar onu tekrar yaşamaya mahkümdur."

540 sayfa olan kitabı 6 günde bitirmek benim için neredeyse rekor iş, ev, çocuklardan fırsat bulup okumak büyük yetenek. Kitabın ilk başında da merak ve heyecan vardı ama ortalarından sonra nasıl sayfaları çevirdiğimi hatırlamıyorum.Aylardır böylesi soluksuz okuyacağım bir kitapla karşılaşmamıştım. Durağan kitaplardan sonra "Başlangıç" çok iyi geldi bana. Bundan sonra Dan Brown okumaya devam edeceğim tabi bendeki ilk izlenimi bi harikaydı. Benim gibi hala okumamış olan kitap dostlarıma kesinlikle öneriyorum. Başlangıç'ı okumasanız bile Dan Brown' u kesinlikle okuyun derim ;)

2018'de de keyifli kitaplarla tanışıp, birbirimize tanıtıp tavsiye etmek dileğiyle, şimdilik hoşçakalın...


10 yorum:

  1. Dan Brown okumak çok zevkli ve sürükleyici. Bu kitabı okumadım, eski kitaplarını okumuştum :) Onları da seveceğini düşünüyorum
    Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bundan sonraki okumalarımda zaman zaman kendisine yer vereceğim. Seveceğimden ben de eminim ;)
      Sevgiyle kal...

      Sil
  2. Bende şu anda bu kitabı okuyorum. Bakalım bittiğinde bende seninle aynı fikirlerde olabilecekmiyim. Şu anda güzel gidiyor. Bakalım. :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bitirmişmisin bi uğrayayım bloğuna ben yorumlara biraz geç döner oldun da 😔

      Sil
  3. Severek okuduğum bir kitaptı.
    Sevgiler,

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevmeyen var mı acaba diye merak ediyorum çünkü büyük bir ustalık eseri bence...

      Sil
  4. Dan Brownu bende cok seviyorum anlattigin kadariyla bunuda okumak sart oldu :) tesekkr ederim canm benm

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim ne demek yeteri kadar anlatabildiysem be mutlu bana beğeneceğine eminim bu arada 😉

      Sil
  5. Bu adamı her okuduğumda gidip anlattığı yerleri görmek istiyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gezmek için zaten bahane arıyosun Handancım zaten sen gezdikçe ben burda kendimi köle ruhlu çalışan gibi hissediyorum bi de Dan Brown’u bahane etme canım gezmek için 😂

      Sil

Okuduysanız ve yorum bırakırsanız sevinirim :)