Çocuklu Hayat

Çocuklu Hayat

25 Nisan 2017 Salı

Fi - Çi - Pi / Azra Kohen

Kitaplardan bahsetmeyeli uzun zaman olmuş. Şubat ayının sonlarında başladığım Fi serisini tamamlamadan yorum yapmak istemedim. 2 ay gibi uzun bir süreye yaydığım, toplamda yaklaşık 1600 sayfa olan serinin son kitabını da nihayet geçtiğimiz hafta sonu bitirebildim. Aslında hiç sıcak bakmadığım hatta okumayı düşünmediğim, sonrasında bir arkadaş grubuyla ortak okuyup yorumlamaya karar verdiğimiz kitaplar içerisine giriverdi. Şu konuda garip bir huyum var. Çok reklamı yapılıp, insanın gözüne gözüne sokulan şeyler beni itiyor. Bir kitapta olabiliyor, bir dizi ya da sinema filmi... Ben seriyi okumaya devam ederken de dizisi başladı :) Dizisinin de ilk 3 bölümünü izleme fırsatım oldu. Kitaptan çok uzaklaşıldığı yerler var beni rahatsız etti biraz.Yazar zaten ziyadesiyle geniş bir senaryo yazar gibi kitap yazmış, olduğu gibi aktarılsa daha iyi olurdu bence. Eklenen yerler çok gereksiz olmuş. Ben yazarın yerinde olsam bu kadar değiştirilmesine izin vermezdim. Bu kadar laf kalabalığından sonra kitaplarla ilgili birazda kendi izlenimlerinden bahsedeyim. 
Serinin üç kitabının da içeriği ile bağlantılı isimleri var diyebiliriz. Fi sayısı, kusursuz güzelliğe atfedilen altın oran simgesidir. Özellikle Duru'nun eşsiz güzelliği ve Can'ın ateşe giden pervane misali bu güzelliğin etrafında tutkuyla dönmesine bir gönderme yapılmış diyebiliriz. Kitap 8 ana karakterden oluşuyor. Ama bunun yanında bu karakterlerle ilişkili o kadar fazla kişi var ki kendimi adeta bir film izliyor gibi hissettim. Ama okumayanlar için şöyle bir uyarım olacak. Özellikle Fi'de +18 diyebileceğimiz cinsel içerikli bölümler barındırıyor. Bazı kesimlerce her ne kadar bu kitabın, cinselliği ön planda işlediğini savunulsa da ben o şekilde algılamadım.

Altının çizdiğim bir yerde ana karakterlerden üniversitede müzik bölümünde öğretim görevlisi olan Deniz'in bale öğrencisi sevgilisi Duru'ya dans ve fiziki güzellikle ilgili yaptığı bir yorumda şöyle diyor : "Sen ne kadar güzel olduğunu ya da ne kadar güzel dans ettiğini göstermek için değil, bir hikayeyi anlatmak için sahnedesin. Eğer bunu anlamazsan, izleyenler sana bakınca dansın hikayesini değil, çok güzel bir kadının ahenkli hareketlerini görürler. Ne anlattığınla değil, sadece güzelliğinle ilgilenirler ve sen gerçekten asla sen olarak var olamazsın. Güzelliğin söndüğünde ışığını kaybedersin."  Tabi daha Deniz'in nice güzel sözleri var. 

Kitap boyunca hayran kaldığım bazı karakterler var. Deniz'in sanata bakış açısına, Bilge'nin (Can'ın öğrencisi) zekasına, yaşamı, algılayış ve yaşamın zorluklarını adım adım göğüsleme felsefesine ve Ali'nin (Can'ın şoförü) son derece dengeli davranışlarını bu denli güzel yansıttığı için de tabi ki de yazarın kalemine ve hayal dünyasına hayran kaldım. 
Çi, çin felsefesinde enerji, yaşam gücü, nefes olarak adlandırılıyor, bu tabirle de paralel ikinci kitapta hızlı bir devinim söz konusu. Vücudun fiziksel ve psikolojik dengesine daha çok değinildiği Çi'de yaşam enerjisinin yükseltilmesiyle ilgili ilginç bilgiler veriyor. Her kitapta bazı karakterlere yoğunluk verildiğini gördüm. Çi'de diğerlerine göre akışı daha yavaş, ilişkiler daha durağan. Diğerleri gibi dolu dizgin değil. 
Daire alan ve çevre ölçülmesinde kullanılan Pi, hikayenin başladığı ve bittiği noktaya referans veriyor. Son kitap olduğundan mütevellit şahıs ve olayların düğümleri çözümleniyor. Lakin ilk iki kitapta ayrıntılara çokça yer veren yazar üçüncü kitapta kurtuluşa dair teorisinde daha az ayrıntıya yer vermiş. Bazı konular kafamda yarım kaldı. Örneğin Bilge'nin çocuk doğdu mu? Bilemedim...Bilen gören varsa insaniyet namına bana bi anlatsın :D Arkadaşlarla yorumlayacağız demiştim ya evet konuştuk ama onlarla da şu sonuca vardık yazar bazı konuların tamamlanmasını okuyucuya bırakmış sanki. Hani böyle basit kitaplardaki gibi yok o onunla evlendi yok o öldü gibi kesin hatlarla çizilmiş sonlara rastlamak pek mümkün değil.

Seri ile ilgili genel bir fikir vermek gerekirse akıcı bir dille yazılmış, öyle ki bazı sayfaları sabırsızlıkla çeviriyorsunuz :) Tek bir konusu yok. İçinde dinden, politikaya, cinsellikten, aşka, annelikten psikolojiye, madde bağımlılığından, kişisel gelişime, tutkudan ihtirasa, müzikten sanata, baleye, çeşitli entrikalarla birlikte zihin açıcı bir okuma deneyimi sağlıyor bize. Bazı bölümlerde ciddi ciddi hissedilen bir empoze durumu da söz konusu ama yaşım gereği okudum geçtim o bölümleri, bu yaştan sonra etkilenecek değilim ya ;) Oldukça dolu bir okuma süreciydi. Keyifle okudum. İyi ki de okumuşum dediklerimin içerisinde yer alırken kitap tutkunlarının mutlaka kitaplığında bulunması gereken bir seri diye düşüyorum.

Herkese keyifli okumalar dilerim. Kalın sağlıcakla... 

18 yorum:

  1. BU kitabı ben grinin 50 ton serisine benzetmiştim okurken. ASlında karakterler vs çok farklı ama reklamı, övgüleri, fanları bana bunu hissettirdi sanırım. Şayet Bilge ve gazeteci kız (ismini unuttum şimdi) olmasaydı okumaya devam etmeyebilirdim belki. Onlara ne olacağını çok merak etmiştim.

    Sevgiler ♥

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben o seriyi okumadım Şebnemcim onun da reklamları çok olunca okumamıştım 😄 Gazeteci kızın adı Özgeydi hımm evet Bilge'nin durumunu ben de büyük bir merakla bekleyip okudum. Aynen merak içerisinde sayfa çevirmekten kitap nasıl bitti anlamadım zaten 😉
      Benden de kucak dolusu sevgiler canım 💕😘

      Sil
  2. İlk çıktıkların da okumuştum bu üç kitabı da şimdi sıra Aeden de sıra. Aldım ama başlayamadım. Şimdi dizisi de başlayınca daha bir dikkat çekti sanki :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet dizi çıktıktan sonra herkesin dilinde kitaplar. Aeden'i okumayı şimdilerde düşünmüyorum. Aynı yazardan arka arkaya 3 kitap yeterli sonraki günlerde inşallah 😌

      Sil
  3. Fi'nin dizisini izlediğimden beri bu seriyi merak eder oldum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Diziyi izleyip kitabı merak edenler çooookk 😉

      Sil
  4. Çok merak ediyorum. Alıpta okuyamadıklarım bittiğinde inşallah edineceğim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle her kitap severin okuması gereken bir kitap derim 😉

      Sil
  5. Sayenizde ilk kez bu serinin yorumunu okudum, teşekkürler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet çok fazla yorumlanmamış sanırım beğenmenize sevindim dilim döndüğünce yazmaya çalıştım işte 😊
      Ben teşekkür ederim zaman ayırıp okuduğunuz için 💕

      Sil
  6. diziyle ilgili o kadar çok şey duydum ki kitabı sırf merakımdan alıp okuyacağım :) bu arada takipçi gadgetınızda bir sorun var sanırım hata veriyor :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet evet kesinlikle alıp okumanızı tavsiye ederim. Muhteşem bir kurgu sizi bekliyor olacak 😊
      İlk gez gadgetımla ilgili bir hata olduğu iletiliyor. Teşekkürler bilgi için. Lakin bende zaman zaman ziyaret ettiğim bloglarda error hatası alıyorum. Bu durumda hata veren bloğun linkini kopyalayıp, kendi anasayfamda takip ettiğim bloglardan ekle butonuna tıklayıp linki oraya kopyalıyorum ve sorunsuz bir şekilde ikinci yoldan takip atmış oluyorum.

      Sil
  7. Bu kitaplar bana hediye geldi ama henüz okumadım. Bakalım ne zaman sıra gelecek...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben çok sevdim Gamzecim oku bakalım sen de beğenecekmisin?

      Sil
  8. Ayyyyy inanır mısın bu 3'lemeyi okumayı yeni bitirdim.Kitap fotoğraflarını çektim.Fi'nin bi özetini taslak yaptım.Ay sonuna doğru blogumda paylaşmayı düşünüyordum.Şu an elimde hazır paylaşılmayı bekleyen bir sürü yazı olduğundan fırsat gelmedi bunlara daha.Senin paylaşımını görünce biraz kıskandım.Neden bu kadar geciktim paylaşmaya diye...Çok ta güzel özetlemişsin.Eline sağlık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Olsun canım her yiğidin yoğurt yemesi farklı olurmuş.Senin kaleminden okuruz bir de ;)
      Teşekkür ederim, kısaca anlatınca böyle bişey çıktı işte...

      Sil
    2. Kalemim edebi eserler konusunda biraz zayıftır ama elimden geldiğince,dilimin döndüğünce artık diyelim.Sevgilerrr :)

      Sil
  9. Geçen sefer silinen yorumdaki cümleleri tam hatırlayamıyorum ama deneyeyim.
    Bu kitaplar çıktığında ben de bir önyargı oluşmuştu ve okumaktan vazgeçtim. Ancak dizi ile birlikte kitap isimlerinin anlamlarını öğrenince bir yere oturttum ve seyrettiğim kadarıyla ilgimi çekti. Sanırım bu yaz bu seriyi okuyacağım. Teşekkürler :) ;)

    YanıtlaSil

Okuduysanız ve yorum bırakırsanız sevinirim :)