Çocuklu Hayat

Çocuklu Hayat

12 Şubat 2016 Cuma

KÜN - Sezgin Kaymaz


Hani bazı kitaplar vardır. Her yerde karşınıza çıkar. Görmezden gelirsiniz. Yok konusu beni çekmedi dersiniz ama yine de sizin peşinizi bırakmaz ya... İşte Kün benim için öyle oldu. Geçen yıldan beri sürekli karşıma çıktı ve her karşılaştığımızda ben açıp onunla ilgili yorumları okudum. Yapılan yorumlar beni her seferinde pek tatmin etmese de en sonunda almaya karar verdim. Yine uzunca bir süre de kitaplığımda bekleyen Kün'le ilişkimiz hep uzatmalı oldu :) Aralığın son haftasıydı sanırım başladım okumaya lakin çok sıkıldım. Kötü bir huyum var yarım bırakamıyorum hiç bir kitabı. Araya 2-3 tane çocuk kitabı sokup onları bitirdim. Tekrar aldım elime oku oku bitmez oku oku bitmez. Çok bereketlendi Kün elimde :)

Biraz da konusundan bahsedelim tabi :) Konya hem şivesi, hem insanları, hem de şehri ile kitabın ana karakterlerinden birisi gibi olmuş. Konyalı olduğum için olayların geçtiği sokakları, mekanları bilmek çok keyifliydi. Karakterlerin çoğu hacı, hoca ve imamlardan oluşuyor. Bir çok dalavereci karakterle karşılaşıyoruz. Roman boyunca mezarlıktan kavulmuş ne yaptığını bilmeyen ölülerin yanı sıra, insanlarla konuşan köpeklere rastlıyoruz. Küçük bir çocuğun sancılı yaşamından kesitlerin konuşan köpeklerle buluşturulduğu, bana komik gelmeyen  espirilerle süslendiği bir kitap. Konyalı olmama rağmen orada kullanılan şive bana çok itici geldi. Şivenin kullanıldığı bölümlerden bir kaç paragrafla ne demek istediğimi sanki daha kolay ve net ifade edeceğim. 

"Angara didiğin altı saatlik yol. Zabah namazını gıldırırım, öğleye gadak gelir Angara'da seni görürüm, geri döner öğleyi gıldırırım" 

"Hani didiydin ya... Sünnedolmuşumuş da el öpmeye gelmişimiş. Ötebete aldıyıdın hediye." 

Aşut'un dikkati dağılmıştı. Neler de satacaktı neler. "Dünağşam görmüş ya." dedi. "Çay muy içmişiyiz gonuşmuşuyuz." 

"Guvaj boya filan viriyim mi? Yini geldi. Gene pantul mantul? Çok güzel yünlülerim var gışlık. Sıcacık da dutar.

"Ayıbidiyon. Hazır bil. Gaça gadak gelin?

Bunun gibi diyaologları çokça barındırması, şivenin gereğinden fazlaca kullanılması kitabın akıcılığını gölgelemiş gibi geldi bana. Öte yandan bol dualı ve biraz tezat olacak ama bol küfürlü olması, keyif alamadan sırf bitsin diye çabaladığım bir kitap olmasına neden oldu. Keşke son 50 sayfasındaki akıcılığı, olayların çözülme hızını öncesinde de görebilseydim. Hiç tahmin etmediğim bir sonla noktalanması beni bir nebze olsun tatmin etti. Hiç bir kitaba aa çok kötüydü okumaz olsaydım falan diyemiyorum. Eleştirmek kolay ama kitap yazması zor, çok meşakketli, emek ve bolca zaman isteyen bir iş. Emeğe saygım sonsuz. Emeğine sağlık Sezgin Kaymaz...

Yazar          : Sezgin KAYMAZ
Yayınevi     : İletişim
Basım yılı   :  2013 
Sayfa sayısı: 479 

10 yorum:

  1. Aaa ben de almıştım bu kitabı. Okuduğum diğer iki kitabı çok akıcıydı,bu değil miymiş.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Belki de size akıcı gelecek. Benim beklentim farklıydı ve bunu karşılamadı diyelim. Lütfen sizin hevesiniz kırılmasın. Tarz meselesi belki de siz çok seveceksiniz.
      Sevgilerimle...

      Sil
  2. İlk kez bir kitabı beğenmeyen birini gördüm ne güzel :) Gerçekten hiç mi beğenmediğiniz kitap olmuyor diye düşünür dururdum blogları gezerken :)) (Sizinkini değil tabii, sizi daha yeni okumaya başladım) Samimi bir yazı, teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beğendiğim ve beğenmediğin yönlerini yazdım. Beğenmedim bile diyemiyorum bir kitaba ne biliyim çok ayıp etmişim gibi geliyor yazara o yüzden bana göre değildi demek daha doğru sanki. Samimiyetimi yazılarıma da geçirebiliyorsam ne mutlu bana. Teşekkür ederim yorumunuz için :)

      Sil
    2. Aslında ben de tam olarak "beğenmedim" diyemem; ama bana göre değil diyen de çok az :)) Rica ederim.

      Sil
  3. İki kitabını okudum Sezgin Kaymaz'ın ve çok sevdim. Girdiğim sahaflarda falan bakıyorum denk gelir miyim diye ama nafile...
    Severek okuyabileceğin kitaplarla karşılaşman dileğiyle ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sen zaten bir kitap kurdusun Filiz ben senle aşık atamam arkadaşım. Belki benim sevmediğim yanlarını sen sevmişsindir. Belki de başlamak için doğru zaman değildi benim için ;) Dileğini aldım kabul ettim :) Çok çok amin...

      Sil
  4. Kitapta zor okundu mu çok fena.Şu an ben de öyle bir kitap var.1 aydır elimde sürünüyor:( Bi de inat ettim bitirecem diye yarım bırakamıyorum.

    YanıtlaSil
  5. aaa Konyalı mısııın ben de Konyalı değilim ama Konya'da yaşıyorum :) kitabı hiç görmemiştim ama görmesem de olurmuş zaten :D şive gereksiz kullanıldığında beni de rahatsız eder.

    YanıtlaSil
  6. yarım bırakmakta hiç bana göre değil! Uzatmalı olmuş ama bitmiş de geçmiş olsun diyorum ki ;)
    Bazen insanın modu da tutmadı mı kitap iyi olsa da ilerlemiyor ki :))))

    YanıtlaSil

Okuduysanız ve yorum bırakırsanız sevinirim :)